Aquesta proposta té com a principal objectiu experimentar altres maneres d’ensenyar i aprendre. Hem creat diferents ambients d’aprenentatge on el contingut de cadascun d’ells està en relació a cercar la motivació i l’experimentació dels nostres infants. Els grups de treball són heterogenis, ja que es barregen els nins i nines de 3, 4 i 5 anys per lletra de grup. (3 anys A amb 4 anys A i 5 anys A / 3 anys B amb 4 anys B i 5 anys B / 3 anys C amb 4 anys C i 5 anys C).
Amb aquesta nova manera de fer feina, volem aconseguir els següents objectius:
• Avançar en l’educació integral: potenciar el desenvolupament dels nins i nines fent atenció als aspectes emocionals, motrius, cognitius, socials, comunicatius,…
• Contemplar la significativitat dels aprenentatges: els nins aprenen i integren activament la informació quan experimenten, fan, escolten, pensen o expliquen.
• Fomentar la curiositat i l’interès: aprenentatge actiu i significatiu a partir de la motivació, l’interès i la curiositat de l’infant.
• Facilitar l’experimentació.
• Afavorir aprendre a partir de la interacció.
• Fomentar l’autonomia.
• Promoure el joc. A través del joc els nins adquireixen habilitats motores, cognitives, socials i comunicatives.
• Fomentar l’ensenyança individualitzada i personalitzada.
Es realitzaran, en principi, 5 ambients als diferents espais de l’escola, no a les aules. Cada espai tendrà un mestre responsable que serà l’encarregat de l’ambient. Es faran dos dies per setmana.
Els ambients seran:
• Joc simbòlic. (Ambient de "Ca Nostra")
• Art. (Ambient de Miró)
• Experimentació. (Ambient de Da Vinci)
• Construccions. (Ambient de "Construim")
• Llenguatge. (Ambient de Món de Paraules)
En els criteris d’avaluació posarem èmfasi en les actituds obertes a l’ambient que permeten deixar-se portar pels materials, sensacions i motivacions. Valorarem si aquest projecte ajuda a la millora de les competències bàsiques dels nostres alumnes tant pel que fa a les capacitats comunicatives, artístiques, matemàtiques, tractament de la informació, d’autonomia o iniciativa personal, coneixement i interacció amb el món físic, en noves tecnologies.
Es valorarà:
• L’autonomia.
• El reconeixement de les pròpies capacitats.
• El gust d’experimentar i descobrir.
• Submergir-se i connectar-se en el món creat per l’ambient.
• L’esperit crític a l’hora de valorar el treball propi i el dels altres.
• El saber treballar en grup amb un objectiu comú.
• El respecte a la diversitat cultural.
L’avaluació será contínua.
Hola Pilar,una coseta,tenc entes que els infants passaran al menys un pic per cada ambient i que despres seran ells qui decideixin quin ambient prefereixen,com ho fareu per poder dur-los a cada ambient segons l'infant?
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina